PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کدام شرکت بیمه، رتبه رضایت مشتری بهتری دارد؟



irani
12-09-2018, 02:34 PM
https://worldup.ir/file/5333cf6dc2e43.png (https://worldup.ir/)


همانطور که در جدول بالا مشاهده میکنید، در شاخص تناسب شرایط بیمهنامه با نیاز مشتری، بیمه آسیا جایگاه اول را به خود اختصاص داده که نشان از مشتری مداری این شرکت دارد. همچنین بیمه ایران و دانا به ترتیب، رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. شرکتهای بیمه آرمان با رتبه ۱۹، بیمه سرمد با رتبه ۱۸ و بیمه تعاون با رتبه ۱۷ به ترتیب بدترین عملکرد در این شاخص را داشتند.
در شاخص پاسخگویی، شرکت رازی بهترین و شرکت آرمان بدترین عملکرد را داشتند. شرکتهای آسیا و ایران به ترتیب بهترین رتبهها بعد از بیمه رازی را داشتند. شرکتهای بیمه سرمد و البرز نیز به ترتیب بدترین عملکرد بعد از بیمه آرمان را داشتند.

در شاخص ارائه اطلاعات مناسب به مشتری در هنگام خسارت بهترین عملکرد را شرکت آسیا و بدترین عملکرد را شرکت آرمان داشتند.

در شاخص رضایت از حقبیمه پرداختی، بهترین عملکرد را بیمه تعاون و بدترین عملکرد را بیمه البرز داشتند. شرکتهای سرمد و رازی نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند که بسیار مطلوب است. شرکتهای آرمان و سامان به ترتیب بدترین رتبه را در این شاخص بعد از بیمه البرز کسب کردند.
در شاخص سرعت و سادگی در پرداخت خسارت که برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. بیمه آسیا رتبه یک، ایران دو و دانا سه را به خود اختصاص دادند. بدترین عملکرد نیز به ترتیب به شرکتهای آرمان، تعاون و سرمد تعلق دارد.
اگر بخواهیم با توجه بهتمامی شاخصها قضاوت و رتبهبندی کنیم؛ باید بگوییم شرکتهای آسیا، دانا و معلم بهترین رتبه رضایت مشتری را کسب کردند و شرکتهای آرمان، ما و سرمد بدترین عملکرد در جلب رضایت مشتری داشتند.